Einucent's Weblog

Carrèus 1

Posted in Marengo by Mars on Genièr 28, 2010

Los carrèus an un motiu texturat mas quò es pas regularament lo parrièr, laidonc i a pas besunh de los dispausar en los orientar. Tant mielh, se pòt tornar plaçar ‘na chasuda mai cepte. Lutz los chausiguèt en coneissènça.

Per èsser segur de gardar un junt regulier entre mos carrèus, empleje daus pitits crotzilhons de plastic, los plaçe quilhats per los poder tirar un còp la peja sechada. Normalament n’i a pas mestièr, se plaçan au fond dau junt e l’i demoran. Mas aime mielh entau, qu’es mai pròpe.

Coma per maçonar lo beton celulari, me gasche ren-mas la quantitat que n’aurai besunh. Lo sac me dís que per 25 Kg fau 5 a 6 L d’aiga, me fau ‘na regla de 3 per usar 769g dins 200 mL, quò representa lo volum que pòde brassar dins mon auseu. Lo quite peson de cuesina es mes a contribucion sus queu chantier !

Me fau un repere en pertir dau mitan de l’espandi que sirá cubert, ‘fin dise lo mitan, qu’es pas exactament quò, lo fau tombar ente que fai mos afars per ne’n aver pas tròp de trenchar. Mas totparrièr, las parets son pron tòrtas per pertir d’un costat. Vau mielh aver un quadrilhatge regulier fins a rescontrar la paret. Trace doas linhas perpendicularas au sòl e pause dessur un carrèu de referença. A comptar de ‘quò, sabe pron precisament quant ben de carrèus me siran necites e quin son quilhs de trenchar, coma los pause sur un plan, me pòde reperar amb lo limeròs de la batalha navala… Calcule tamben dins quin òrdre los vau pausar per marchar pas sus daus que sirian pas tenguts sechats. Pòde dire las datas a posteriori.

Per saber ente trenchar los carrèus, los pause a sec, sens peja, a la plaça que siran en me reperar dempuèi queu de referença (D3) ; juscanta ‘ribar contra ‘na paret que me demòra pas la plaça per un carrèu entièr. Ieu pause lo carrèu de trenchar en dessur dau darrièr carrèu pausat au sòl, prene 2 crotzilhons e los place lo long dau costat dau carrèu a trenchar, bon ras de queu qu’es jà au sòl d’un bais que quò me lo sarra un pauc mai prèmi de la paret, de la distança que representa lo junt. Un còp installats, prene un tresenc carrèus entier que place per dessur lo tot mas queste còp, en l’alinhar sur la paret, (que la siá drecha ò pas !) la part de carrèu pas cuberta fai entau la mesma distança que la part au sòl entre lo carrèu pausat a sec e la paret. Podria aver ‘na diferença d’escart a mesura qu’on s’aluencha dau sòl, mas ‘quí, sus l’espessor d’un carrèu suèi quitament mai prèmi de l’escart definitiu en comptar l’espessor de mortièr-peja. Representèi lo scheme en copa dins la nautor, lo procès siert tamben per reperar l’angle de copa rapòrt a ‘na paret que siria pas d’encair.

La carrelette siert per las copas drechas. Son plateu es susmontat de ralhs sus quins circula un manhle equipat de ‘na rotleta que fai lama (pron dura, au carbure.) Fau raiar lo carrèu per far ‘na fissura dins sa susfàcia emalhada davant de lo petar en dos en esperar que quò siguèsse la fissura. Quò marcha pas tots los còps, qu’es per quela rason que i a pas mau de chasudas que fau tornar usar coma om pòt. Per las copas mai complexas, fau sijar paciament lo carrèu emb de ‘na lama au carbure (dau biais de las sijas de metaus.)

Lo C2 es sijat de tau biais que « daissa passar » la colona que pòrta a la jonccion daus plans de trabelh. Los B3, B5 e D2 m’aurian fach prenèr tròp de risc (de los petar…), chausiguèi de los pausar en mantuns bocins. Parrièr dau A1 que deu convirar la surtida daus tudeus. Qu’es pas pro grave, que siran dejós lo sòcle dau mòble de cuesina. Per contra usèi en B2 un carrèu qu’aviá pas pron raiat e que se fendèt en crotz. Tamben fotèi un pet (au malhet) de tròp sus lo A7, au punt que butava jà sus lo ciment e que me faguèt ‘na brava estiala. Au despart de quelas cagadas, los autres van plan, son dreches e de niveu (bon, gaireben de niveu)

Las fòtos me disen que las son estadas presas entre lo 26 de novembre e lo 10 de decembre, queu post fai part de ‘na seria de tornar trapar l’istorique daus eveniments…

Advertisements
Tagged with: , ,

2 responsas

Subscribe to comments with RSS.

  1. zo said, on Abriu 16, 2010 at 11:18 del tantòst

    Per far de bon trabalh, plan d’aviat e precís sul carrelatge, t’aconselhi la ressa d’aiga puslèu que la « carrelette »…

    • einucent said, on Abriu 19, 2010 at 6:10 del tantòst

      M’avia semblat tamben, mas aura son estats pausats entau… benlèu que ne’n aurai l’usatge per quilhs de la paret, per dessur lo plan de trabelh. Me faudria organisar per pausar tots los entiers, ne’n lujar una per la darriera jornada e far totas mas copas.


Daissar una responsa

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Cambiar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Cambiar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Cambiar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Cambiar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: